دسته بندی ها | فهرست اصلی، پزشکی و سلامت

ازافزودن شیر به چای پرهیز کنید
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵

طبق تحقیقات انجام شده، مواد پروتئینه موجود در شیر، زمانی که با چای مخلوط شود، غلظت ترکیبات مختلف چای را که سبب جلوگیری از انقباض سرخرگ هاست کاهش می دهد.
محققین هشدار داده اند که افزودن شیر به چای، سبب کاهش خواص مفید این نوشیدنی خواهد شد.

مسلما این خبر برای افرادی که عادت به مخلوط نمودن شیر با چای خود دارند، ناامید کننده است. به عنوان مثال مخلوط نمودن چای با شیر، متداولترین نوشیدنی نزد مردم کشور انگلستان است.

نتایج تحقیقات بدست آمده محققین و کارشناسان تغذیه را بر آن داشت تا به طرفداران پر و پا قرص چای، پیشنهاد نمایند از این پس، شیر به چای خود اضافه ننمایند.

نتایج مربوط به آزمایشات اخیر که در نشریه اروپایی Heart به چاپ رسیده، حاکی از این واقعیت است که افزودن شیر به چای تاثیرات مثبت این نوشیدنی بر روی شریانات را از بین می برد.

آزمایشات انجام شده بر روی افراد داوطلب نشان داده که چای سیاه توانایی انبساط سرخرگ ها را بالا می برد و از همین طریق سبب تمدد اعصاب می گردد. تست های جانبی دیگری نیز که به منظور تکمیل نتایج، بر روی موشها انجام گرفته نشان می دهد، چای با تولید اکسید نیتروژن از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند، اما افزودن شیر به آن این تاثیر را متوقف می کند.

طبق تحقیقات انجام شده، مواد پروتئینه موجود در شیر، زمانی که با چای مخلوط شود، غلظت ترکیبات مختلف چای را که سبب جلوگیری از انقباض سرخرگ هاست کاهش می دهد.

دکتر وارنا استنگ (Verena Stangl)، پروفسور متخصص قلب در بیمارستان Charité در برلین آلمان و ریاست تیم تحقیقاتی مذکور در این باره می گوید : "در حال حاضر پس از آزمایشات اخیر، شواهد بسیاری در تصدیق این نکته که نوشیدن چای در مبارزه با بیماری های قلبی- عروقی موثر است، در دسترس داریم. "

از آنجائیکه چای پس از آب، به عنوان دومین نوشیدنی مورد استفاده مردمان جهان است، مقامات دست اندرکار تامین سلامت عمومی در سراسر جهان همواره در زمینه بررسی فواید مختلف این نوشیدنی تحقیقات و سرمایه گذاری های بسیاری را به انجام رسانده اند.

نتایج اعلام شده از تحقیقات جدید، دلیل دیگری است که تولید کنندگان مواد لبنی را این بار در مورد شیر، مورد حمله مجدد قرار دهد. پیش از این نیز اعلام مضرات استفاده از لبنیات پر چرب، سبب دشمنی دیرینه مصرف کنندگان با این مواد و طبیعتا رکود بازار مصرفی آنان گردیده بود.

برای آن دسته از افرادی که عادت به نوشیدن چای ساده ندارند شاید افزودن چند قطره لیمو ترش به چای، جایگزین مناسبی برای شیر در آن باشد.


ارسال چاپ XML OYAX OYAX
هر گونه استفاده از این مطلب بدون ذکر لینک "مجله الکترونیکی فریا" به عنوان لینک منبع،غیر قانونی است.
نظر شما ...

گالری عکس - دیدن همه عکس ها ...

20060701114024_5718218_7_4.jpg 20080220140917_20080220140058_8_worldpresshoto_461.jpg 20061204113110_no.5.jpg 20060406114613_10_resize.jpg 20051201142623_england.jpg 20060823145934_10.jpg 20060913102813_8.jpg 20071202123053_10.jpg 20060101171911_logo title.jpg

تبلیغات